Video Zengin Snippet'lerle Drive Clicks

Video Zengin Snippet'lerle Drive Clicks

Video zengini parçacıklar Google’da zenginleştirilmiş organik arama sonuçlarıdır. Özellikle mobil cihazlarda daha fazla tıklama oluşturmak için bir fırsattır.

Video zengini parçacıklar özellikle mobil arama sonuçlarında öne çıkıyor.

Masaüstünde, video parçacıkları o kadar belirgin değildir. Ayrıca, geleneksel tarihli parçacıklarla karışıklık yaratan tarihi (videonun kendisinden) içerirler.
Masaüstündeki video zengin parçacıklarının ekran görüntüsü

Masaüstünde, video zengini parçacıklar mobil cihazlardan daha az belirgindir. Ayrıca, geleneksel tarihli parçacıklarla kafa karışıklığı yaratan tarihi içerirler.

Video Zengin Parçacıklar ve Atlıkarıncalar

Yayıncılar genellikle video zengin parçacıklarını video atlıkarıncalarıyla karıştırır. Her ikisi de farklı da olsa organik arama fırsatlarıdır.
Video atlıkarıncalar sonuçlarda ayrı bir bölüm. Çoğunlukla YouTube videolarından oluşurlar. Atlıkarıncadaki herhangi bir küçük resme tıklamak, aramacıları YouTube’daki videoya veya benzer bir ana bilgisayara götürür. Atlıkarıncalar, outro’ya bağlantılar gömerek bir web sitesine video görüntülemeleri ve trafik oluşturabilir.
Buna karşılık, video zengini parçacıklar standart organik listelerde Google arama sonuçlarında yer alıyor. Küçük resme tıklanın, arayanları videoyu içeren sayfaya götürür. Böylece video zengini parçacıklar bir siteye doğrudan tıklamalar oluşturur.
En iyi senaryo, bir videonun zengin bir parçacıkta ve aynı sonuçlar sayfasında bir atlıkarıncada görünmesidir. Bu, küçük resmi mobil arama sonuçlarında her iki bölüme de yerleştirerek video görüntülemeleri ve tıklamalar oluşturur.
Solda video zengin parçacıkları ve sağda video atlıkarıncaları gösteren iki mobil arama sonuçlarının yan yana ekran görüntüleri.

Zengin bir parçacıktaki (solda) ve bir atlıkarıncadaki video, küçük resmi mobil arama sonuçlarında her iki bölüme de yerleştirir.

Nasıl OptimizeEdin

Video zengin parçacıkları için optimize etmenin ilk adımı, videoyu sitenize gömmektir. Yine, videoyu YouTube’da barındırmaya çalışın.
Ekleme videonuz olmak zorunda olmasa da. Herhangi bir yararlı ve ilgili video, bir gömme ve dolayısıyla zengin bir snippet için bir adaydır. Örneğin, aşağıdaki ClassySchema.org zengin snippet, Google Search Central’dan bir video içerir.
Classyschema.org'dan zengin bir video parçası gösteren mobil arama sonuçlarının ekran görüntüsü

Herhangi bir video gömülebilir ve böylece Google arama sonuçlarında zengin bir snippet kazanabilir. Bu örnekte, ClassySchema.org’un gömülü videosu Google Arama Merkezi’ndendir.

Bununla birlikte, kendi videonuzu oluşturmak ve gömmek hem zengin snippet hem de atlıkarıncada sıralamak için en iyisidir. Ayrıca, yeni videolar gömmek, tarihler içeren masaüstü parçacıklarını geliştirecektir.
İkinci adım, ekleme ile sayfaya Schema.org video işaretlemesi eklemektir. Çoğu video zengini parçacıklarda işaretleme olmaz. Ama acıtmayacak. Ayrıca, eklentiler ve jeneratörler ile işaretleme oluşturmak giderek daha kolaydır. Zengin snippet’ler kazanmanın öncelikli olup olmadığını yapmamak için bir neden yok.

Sayfa Hızı mı?

Google artık Core Web Vitals’i organik algoritmasına dahil ettiğine göre, gömülü videoların sayfa hızı üzerindeki etkisini göz önünde bulundurmaya değer.
Şaşırtıcı bir şekilde, Google’a ait olmasına rağmen, YouTube videoları sayfa hızını olumsuz yönde etkiler.
İşte YouTube’dan bir video eklemeden WordPress sitemdeki sayfa puanı.
Sayfa hızı performans puanlarının ekran görüntüsü

YouTube videoları sayfa hızını olumsuz etkiler. Bu örnek, YouTube’dan bir video eklemeden yazarın WordPress sitesindeki puanları gösterir. Puanlar Performans (95), Erişilebilirlik (91), En İyi Uygulamalar (93) ve SEO (84).

Ve işte bir YouTube eklemesi ile aynı sayfa.
Sayfa performans puanlarının ekran görüntüsü

Bir YouTube videosu ekledikten sonra puanlar önemli ölçüde düştü: Performans (40), Erişilebilirlik (82), En İyi Uygulamalar (87) ve SEO (84).

Benim durumumda, videoları tembel yüklemek için WPBeginner’dan bir eklenti eklemek harikalar yarattı. YouTube’un her eklemenin sonunda gösterdiği ilgili videolarda beklenmedik bir fayda oluştu: İlgili video benim!

Nasıl İzlenir

Son olarak, ilerlemenizi izlemeyi unutmayın. Zengin parçacıklar daha fazla tıklama mı üretiyor? Hangi sayfalar bu zengin parçacıkları yarattı?
Google’ın Search Console’ı her iki soruyu da yanıtlayabilir.
Performans > Arama sonuçları > + Yeni > Videolar’da bir Search Console filtresi oluşturun. Bu, hangi sorguların sitenizden zengin parçacıklar tetiklediğini belirler.
Aşağıdaki ekran görüntüsünde, Ağustos ortasında video zengini parçacıkları optimize etmeye başladıktan sonra tıklama oranı (“Ortalama TO”) giderek artıyor. Ve bu zengin parçacıkları oluşturan URL’leri görmek için “Sayfalar” sekmesini kontrol etmeyi unutmayın.
Videolar için Ortalama TO'ları gösteren Google Search Console raporunun ekran görüntüsü

Tıklama oranı (“Ortalama TO”), Ağustos ortasında video zengini parçacıkları optimize ettikten sonra, sağdaki mavi okla işaretlenmiş olarak kademeli olarak büyüdü. Büyütmek için resme tıklayın.

Düşük eforlu Trafik

Video zengini parçacıklar, organik arama trafiğini artırmanın düşük çaba sarf eden bir yoludur. Ayrıca, ürün zengini parçacıklarla iyi bir şekilde birleşerek ürün sayfalarına da ziyaretçi oluştururlar.

Yorum Yap
0 Yorum yapan