Yıllarca başlık etiketleri organik arama optimizasyonunun birincil unsuru oldu. Google’ın arama sorgularını web sayfalarıyla eşleştirmesine yardımcı oldular ve sorgu kalın renkte sonuçla sayfa parçacıklarının en belirgin parçasıydılar.
Başlıklar SEO için önemli olmaya devam etmektedir. Ama çok şey değişti ve çok az şey basit.
Başlık Etiketi Nedir?
Başlık etiketi, insanların ve arama motorlarının hızlı bir şekilde anlaması için sayfanın amacını açıklaması gereken bir HTML öğesidir. Ayrıca bir tarayıcı sekmesinin adı olarak da görünür.
Google, aramada başlık etiketlerinin önemini yavaş yavaş azalttı.
- Başlıklar artık arama sorgusunu snippet içinde kalın olarak görüntülemez ve daha az tıklama çeker.
- Google, aramanın amacını anladığında genellikle eşanlamlıları ve ilgili terimleri kullandığından, tam eşleşme anahtar kelimeleri daha az önemlidir.
- Google genellikle arama snippet’indeki başlıkları yeniden yazar.
“Yürüyüş parkurları clifton park” arama sorgusu için aşağıdaki ekran görüntüsüne dikkat edin. Google sorguyu yorumlar ve Clifton Park yakınındaki Saratoga Springs için sonuçlar sağlar. Ayrıca, Google alternatif bir aktivite (“yürüyüş yerine koşma”) ve eşanlamlı (“yürüyüş”) önerir.
Birkaç yıl önce, bir web sayfasının sıralamak için başlık etiketinde tam sorguyu içermesi gerekiyordu. Artık yok.
Başlık Etiketleri Nasıl Optimize Edilmiş
Değişikliklere rağmen, başlık etiketleri Google’ın sayfayı anlamasına ve böylece önemli bir SEO öğesi olarak kalmasına yardımcı oluyor.
Ancak Google’ın başlıkları kullanması o kadar açık değil.
Google, arama sorgusunu başlıklardaki kelimelerle eşleştirmek yerine, artık hem sorgunun hem de başlığın anlamını arayıcının amacıyla eşleşecek şekilde anlayabilir.
Başlıkları kısa tutun ve anahtar kelimeleri doldurmayın. Google, çok uzun veya aşırı optimize edilmişse (yani anahtar kelimelerle doldurulmuşsa) başlığı değiştireceğini belirtir.
Aksi takdirde, aşağıdaki gibi bir başlık oluşturun:
- Kısa olsun. Google ne kadar uzun olduğunu söylemiyor, ancak 65 karakterden fazla bir başlık masaüstü arama sonuçlarında kesilecektir. Bu yüzden başlıkları bu uzunlukta veya daha az tutmak iyi bir fikir gibi görünüyor.
- Anahtar kelimeleri doldurma. Mantıklıysa başlığa anahtar kelimeler ekleyin, ki bu genellikle mantıklıdır. Ancak, bir zamanlar standart bir SEO uygulaması olan çoğul ve tekil veya sırayı değiştirme gibi varyasyonları eklemeyin.
- Tekrarlayan ve ortak metinlerden kaçının. Veritabanı odaklı büyük e-ticaret siteleri genellikle otomatik başlıklar oluşturur. Bu başlıklardaki kelimelerin bilgilendirici (“iPhone 11 Kılıfı $ 6.99 + ” ) ve tekrarlayıcı olmadığından emin olun (“Ucuz Telefon Kılıfı | Ucuz Telefon Kılıfı”).
Başlık etiketini sayfaya yerleştirin. Arama yapanlar bir arama sonucuna tıkladığında, Google, takip eden sayfada tam metni görmelerini ister. Bu nedenle, arama yapanlar için sayfada belirgin bir şekilde başlık etiketini kullanın ve sıçramaları azaltın.
Bu nedenle, bir sayfadaki H1 veya eşdeğer üstbilgiler olan başlık etiketleri için:
- Google muhtemelen olduğu gibi tutacaktır,
- Arayanların sayfa içi etkileşimi büyük olasılıkla iyileşecektir.
İnsanlar için Optimize Et
Google, arama yapanlar için en iyisini yapacaktır. Gerçekten yararlı başlıklar, Google’ı bunları parçacıklarla yeniden yazmaktan vazgeçirir. algoritmayı değil, insanlar için optimize edin. Modern SEO’nun kuralı bu.