Google Search Console, organik sıralamaları optimize etmek için gereklidir, çünkü verileri doğrudan Google’ın kendisinden gelir. Başka hiçbir araç Google’ın sitenizi tarama, dizine alma ve sıralama konusunda doğrudan deneyimini sağlamaz.
Search Console’a başlamak kolaydır.
Günlük olarak Search Console’a güvenen profesyonel bir arama optimize ediciyim. İşte o platformdaki en değerli altı raporum.
Performans Raporu
Performans raporu (Performansa Genel Bakış>), hangi arama sorgularının sitenize tıklayacaktır? Rapor, belirlenen zaman dilimi içindeki her sorgu ve sayfa için tıklama sayısını, sayfanın snippet’inin aldığı gösterim sayısını, ortalama tıklama oranını ve ortalama konumu sağlar.
Search Console, hangi sorguların sitenize tıklama gönderdiğini ve bu sorgulardaki sayfaların sıralamasını bilmenin tek güvenilir yoludur. Google Analytics uzun zamandır organik arama sorgusu bilgilerini “sağlanmadı”nın arkasına gizledi.
Performans raporu, insanların sitenize ve ülkelerine erişmek için kullandıkları cihazları da listeler. Zengin parçacıklarınızın tıklamalarını ve konumlarını da görebilirsiniz.
Sıralamalarınızı izlemek, organik trafiği iyileştirmek ve güncellenmesi gereken sayfaları belirlemek için Performans raporunu kullanın.
Bağlantılar Raporu
Bağlantılar raporu (Bağlantılar), sitenize olan tüm dış ve iç bağlantıları gösterir.
“Harici bağlantılar” ve “İç bağlantılar” bölümlerinin her ikisi de “En iyi bağlantılı sayfalar” sağlar — diğer sitelerden ve kendi sitenizden en çok bağlantıya sahip sayfalar.
“En iyi bağlantı siteleri”, sizinkine en yoğun şekilde bağlanan web sitelerini listeler. Örneğin, rapor Vikipedi’nin 10 sayfanıza, Yahoo Finance’in ise üç sayfaya bağlı olduğunu gösterebilir. Bu bölümdeki “Diğer” i tıklatma, sizinkini bağlayan belirli bir etki alanındaki tüm sayfaların listesini oluşturur.
“Üst bağlantı metni” bölümünde en popüler bağlantı (bağlantı) metni gösterilir. Büyük olasılıkla en yaygın olanı şirket adınız veya bir sürümüdür. Anahtar sözcüklerin bağlantı metnine filtre uygulamak için, rapora tıklayın ve ardından baş aşağı üçgenine tıklayın. “Metni bağla”yı seçin ve “Metni bağlamaya göre filtrele” üzerine bir sözcük veya tümcecik yazın.
Karşılama Raporu
Kapsam raporu (Dizin > Kapsamı), Google’ınızdaki hangi sayfaların tarayıp taramayıp dizine ekleyemeyeceği ve neden olduğu gibi tüm URL’lerin dizin oluşturma bilgilerini gösterir.
Rapor, yumuşak 404’ler, yeniden yönlendirme hataları ve.txt robotlardan, yönergelerden ve noindex etiketlerinden bloklar gibi yaygın hataları ve gezinme engelleyicilerini görüntüler. Performansı etkileyen yanlışlıkla oluşan blokları belirlemek için bu bölümü düzenli olarak gözden geçirin. “Hariç tutuldu” yazan kutuyu işaretleyin ve listeyi gözden geçirin.
URL Denetimi
URL incelemesi, Google’ın sayfayı keşfedip keşfetmediği, taradığı ve dizine eklenip dizine eklenmediği ve mobil kullanılabilirlik gibi dizin oluşturmayla ilgili belirli bir sayfa için veri sağlar.
Tek bir sayfa veya türle (ürün ayrıntı sayfaları gibi) ve kod, yapılandırılmış veriler ve meta etiketlerle ilgili sorunları tanımlamak için de bu aracı kullanın.
Deneyim Bölümü
Deneyim bölümü, ziyaretçilerin sitenizdeki deneyimlerini ele almaktadır. Bölüm üç rapordan oluşur:
- Sayfa Deneyimi, sitenizin ziyaretçilere nasıl hizmet verdiğine ilişkin bir özet sunar. Google, bunun bir sıralama sinyali olduğunu düz bir şekilde belirtir. Düşük bir reyting muhtemelen sıralamanıza zarar veriyor.
- Core Web Vitals, sayfalarınızın hızı, yanıt hızı ve kararlılığı hakkında ölçümler ve raporlar sunar.
- Mobil Kullanılabilirlik, akıllı telefonlarda görüntülendiğinde hangi sayfaların sorun yaşamaz olduğunu gösterir.
El ile Eylemler
Google’ın manuel bir cezayı değerlendirip değerlendirmediğini (yani sitenizi yasaklayıp yasaklamadığınızı) bilmenin tek kesin yolu “Manuel eylemler” raporunu (Güvenlik ve Manuel Eylemler > Manuel eylemler) kontrol etmektir. Bu, Google’ın bir cezayı ve çözümüyle ilgili üst düzey bilgileri iletme yoludur.