Anahtar kelime araştırması, tüketicilerin ne araylarına ve bu öğeleri tanımlamak için kelimelerine ilişkin içgörü sunan arama motoru optimizasyonu için gerekli olmaya devam etmektedir.
Bu gönderide Google’dan en sevdiğim anahtar kelime araçlarını listeledim. Ayrıca ücretsiz ve premium sürümlere sahip yararlı üçüncü taraf araçları da dahil ettim. Tüm bunlar, herhangi bir anahtar kelime araç kutusunun temel bileşenleri olan ücretsiz Google Trendler ve Google Search Console’a ek olarak.
Otomatik Tamamlama
Otomatik tamamlama, Google’ın arama kutusuna ve Safari ve Chrome gibi önde gelen tarayıcılara yerleşiktir. Popüler sorgulara bağlı olarak, otomatik tamamlama, bir arayanın bir sonrakini ne yazacağını tahmin eder.
Anahtar sözcük araştırması için otomatik tamamlama’yı kullanmak için hedef sorguyu yazın ve içeriğinizi en iyi duruma getirmek için önerileri kullanın.
Alternatif olarak, otomatik tamamlamadan yüzlerce anahtar kelime tümceciği toplayan birkaç üçüncü taraf araçtan birini kullanabilirsiniz.
Keywordtool.io, anahtar kelime listelerini filtrelerle incelemek için ücretsiz ve ücretli seçenekler sunar. Birincil anahtar kelimenizi yazın ve araç bunun için Google’ın tahminlerini oluşturur.
Önerilerde ince ayar yapmak için “Sonuçları Filtrele” ye ek sözcükler ekleyin. Tahminleri dışlamak için “Negatif Anahtar Sözcükler” kutusunu kullanın.
Ücretsiz sürüm, birincil anahtar kelimenizdeki tüm tahminleri gösterir. Ayrıca, ortak bir kelimeye göre filtrelemenize, bir sözcük içeren sonuçları hariç tutmanıza ve sorular şeklinde tahminler oluşturmanıza olanak tanır.
Ancak, ücretsiz sürüm listelerin indirilmesine veya arama hacmi ve rekabet gibi ölçümlerin görüntülenmesine izin vermez. Bununla birlikte, fikir üretmek ve içeriği optimize etmek deneyimlerime faydalıdır. (Başka bir araç olan SearchVolume.io, toplu olarak 800 ifadeye kadar arama sayısını ücretsiz olarak sağlar.)
‘İlgili aramalar’
Google’ın “İlgili aramalar”, kullanıcıların sorgularını daraltmalarına yardımcı olur. Bölüm genellikle tüm cihazlar için arama sonucu sayfalarının en altındadır.
Akıllı telefonlardaki arama sonuçları, ifadeye bağlı olarak “İnsanlar da soruyor”, “Bu aramayı iyileştir” ve daha fazlası gibi ek öneriler içerir. Hepsi içerik optimizasyonu fikirleri oluşturabilir.
Keywords Everywhere, Firefox ve Chrome’un Belirli bir terim için Google ve Bing’in “İlgili aramalarını” indirmesi için bir uzantıdır (“Kopyala” veya “Dışa Aktar” yoluyla).
Eklenti ayrıca bir sorgu için Google Trendler verilerini gösterir. Doğrudan Google’dan gelen başka bir anahtar kelime veri kaynağıdır.
Araç sınırsız sayıda “İlgili arama” için ücretsizdir. Premium sürüm, ses seviyesi ve rekabet gibi bu ifadeler için ölçümler sağlar.
Parçacıkları Ara
Google, sorguya ve arama yapanın varsayılan amacına göre arama sonucu parçacıkları üretir. Bu parçacıkları taramak içerik fikirleri oluşturabilir.
Text Optimizer, arama parçacıklarını analiz eden ve sayfanıza eklenmek üzere bir terim listesi oluşturan bir Chrome uzantısıdır. Sayfanızı Chrome’a yüklemeniz ve metninizin tamamını veya bir kısmını değerlendirmek için araç simgesine tıklamanız yeterlidir.
Google ve Bing için içeriği optimize etmek için başka bir seçenektir. Web sürümü premiumdur, ancak uzantı ücretsizdir.
‘İnsanlar da soruyor’ ve ‘İnsanlar bir sonrakini arıyor’
Son olarak, “İnsanlar da soruyor” (ve yeni “İnsanlar bir sonrakini arıyor”) kullanıcıların belirli bir konu için takip sorularını keşfetmelerine yardımcı olur. Bu soruları ve sorguları gözden geçirin ve bazılarını tıklatın. Hepsi içerik ve optimizasyon fikirleri sağlar.
AlsoAsked adlı ücretsiz bir araç, olası satın alma yolculuğunun bir görünümünü sunan bir sorgudan takip sorularını tanımlar.