Google Trendler, insanların belirli bir konuyu nasıl araylarına dair paha biçilmez bir içgörü sağlar.
Google’ın otomatik tamamlamasına benzer şekilde, Trendler gerçek arayanların verilerine dayandığı için yararlıdır. Ancak otomatik tamamlamanın aksine, Eğilimler kişiselleştirilmiş veya filtrelenmiş değildir. Böylece Eğilimler ve otomatik tamamlama için sonuçlar farklı olacaktır.
Mevsimsel İçerik
Satıcılar, önceki yılların etkinliklerini inceleyerek mevsimsel alışveriş dalgalanmalarını tahmin etmek için Google Trendler’i kullanabilir.
Örneğin, Trendler’de “hediyeler” araması, ABD’nin Noel, Sevgililer Günü, Anneler Günü ve Babalar Gününden önce ilginin zirve yaptığı zirveleri gösterir. Ayrıca, Trendler faiz yükseldiğinde ve düştüğünde görüntülenir ve satıcıların sezonluk promosyonlar planlamasını sağlar.
Sorguları Karşılaştırma
Eğilimler, anahtar sözcüklere öncelik vermenize yardımcı olan iki veya daha fazla arama sorgusunun genel veya yerel karşılaştırmasına izin verir.
—
Rakiplerin markalarının ilgisini de karşılaştırabilirsiniz. Örneğin Hubspot, kendisini bir rakip olan Salesforce ile karşılaştırabilir.
Google’da tarih araması yapmak, rekabetçi dalgalanmalar için bağlam sağlayabilir.
- Google’da rakibin adını arayın.
- “Araçlar”ı tıklatın.
- “Herhangi bir zaman” açılır menüsünün arkasındaki “Özel aralık” ı kullanarak faiz artışının zaman dilimini seçin.
2017’nin sonlarında ve 2018’in başlarında “salesforce”a olan ilginin artmasına gelince, bir tarih araması bu dönemde yeni Salesforce özelliklerini ve Google ile bir ortaklık duyurusunu gösterir.
İlgili Konular
Google’ın her arama sorgusunu nasıl yorumlayacağını bilmek, bir sayfanın organik sıralamalar için içeriğini belirlemeye yardımcı olacaktır. Google Trendler çok yardımcı oluyor. Google’ın hedeflediğiniz sorguların her biri için neleri alakalı gördüğünü aşağıdakileri göstererek tanımlar:
- İlgili konular. Google’ın sorguyla ilgili olduğunu düşündüğü kategoriler ve varlıklar.
- İlgili sorgular. Hedef sorguda da arama yapan kişiler tarafından kullanılır.
Her ikisi de “Top” (yani en popüler) ve “Rising” (yani en büyük hacim artışı) ile filtrelenebilir.
“İlgili konular” ve “İlgili sorgular”, Google’ın hedef konunuzu anlamasının üst düzey bir görünümünü sağlar. Araçlar, arama ilgisinin yükselişini yakalamak için zamana duyarlı konuları da tanımlayabilir. Listelerdeki her konuya veya sorguya tıklamak daha fazla Google Trend sonuçları üretir. Belirli bir ülke veya eyalet seçildiğinde, bu yerel bölgedeki ilgili konular ve sorgular gösterilir.
Örneğin, “e-ticaret” için ilgili konular ve sorgular aşağıda verilmiştir.
Gelişmiş Eğilimler Verileri
Birkaç üçüncü taraf aracı Google Trendler verilerini kullanır. İki tane Glimpse ve KeywordTool.io.
Glimpse, arama hacmi, ilgili anahtar kelimeler ve sorular ve en alakalı sosyal medya kanalları (sorgunun her platformda ne sıklıkta kullanıldığı) ekleyen bir freemium Chrome uzantısıdır.
Glimpse uzantısı, Google Trendler’i eyleme dönüştürülebilir bir pazarlama panosuna dönüştürerek ek içerik fikirleri ve sosyal medya öncelikleri için hedef arama sorgusunun hızlı bir şekilde değerlendirilmesini sağlar.
KeywordTool.io, ilgili tüm eğilimleri ve her birinin arama ilgisini bir sayfada gösterir. KeywordTool.io, bir anahtar kelimenin sonuçlarını sınırlamak ve onu içeren yükselen eğilimleri bulmak için kullanışlı bir filtre sunar.
Örnekler
Google Trendler’i keşfedin. Arama motoru optimizasyonu için kullanmanın birçok yolu vardır. Google’dan Simon Rogers, verileri hikaye anlatımı için kullanmanın eğilimleri bağlama koymak veya eyalete veya şehre göre yalıtma gibi bazı yararlı örneklerini listeler.