İlk olarak, Google’ın nasıl çalıştığı hakkında temel bilgiye sahip olduğunuzu varsayıyorum – bununla, kutuya bir kelime veya sorgu girdiğinizi, aramayı tıklayıp motorun size arama sonuçları sayfaları sunduğunu fark ettiğinizi kastediyorum. Google’ın bu noktadaki nihai hedefi, size en alakalı sonuçları uygun bir zamanda göstermektir. İşletmenizin amacı ise sonuçlar sayfasının ‘en üstüne’ ulaşmaktır. Veya Google’ın arama sonuçlarının ilk sayfasında. Bu durumu kendiniz iyileştirmek veya ajansınızı veya geliştiricinizi sizin için harekete geçirmek için gidebileceğiniz uzunluklar vardır. Yerel olarak ve topluluğunuz içinde faaliyet gösteren bir işletmeyseniz, yerel SEO dünyasına girmeniz gerekir.
Yerel SEO nedir ve nasıl çalışır?
Google, hem yerel hem de küresel arama sonuçları kategorileri sunar. Yerel SEO, Google’a hangi türün görünür olmasını istediğinizi ayırt etmesi için doğru bilgileri sağlamakla ilgilidir.
Üç farklı türde yerel arama vardır –
- Bağlamsal yerel arama – burada arama sorgusu aramanın gerçek konumuyla eşleşir. Örneğin, ‘Düğün Fotoğrafçısı Derbyshire’ Derbyshire’da biri tarafından aranıyor.
- Çıkarılan yerel arama – burada arama sorgusu aramanın gerçek konumundan farklıdır. Örneğin, ‘Düğün Fotoğrafçısı Derbyshire’ Derbyshire’da değil, biri tarafından aranıyor.
- Amaç tabanlı yerel arama – arama sorgusunun arandığı ve konum bilgilerinin bilinmediği (Google bunu diğer verilerden çözmeye çalışır)
İşletmelerinizin yerel SEO stratejisine yaklaşırken, hedef kitlenizin bu tür aramalardan hangisini en çok kullandığını düşünmek iyidir.
Sıralama Faktörlerini Anlama
Google elbette yalnızca arama yaparken konumunuzu dikkate almaz. Birçok farklı değişken bir arama sonuçları kümesini belirler. Bunlar şunlardır:
- Arama geçmişi
- Kurabiye
- IP adresi
- Aygıt
- İçerik ve yapı
- Ve daha pek çok şey anlamaya bile başlayabiliriz.
Bunlar sıralama faktörleri olarak bilinir. Aramalarda daha üst sıralarda yer almak için yapabileceğiniz birçok işlem olmasına rağmen, web sitenizi kitlenizin kullanmak ve paylaşmak istediği bir şey haline getirmenin en iyi yolu yanındayız.
(Bazıları) Önemli Yerel SEO Sıralama Faktörleri
Eğer başlıyorsanız, bu en iyi uygulamaları erken almak iyidir. Ödülleri toplamanızı ve sonuçları en kısa sürede görmenizi sağlayacaktır. Ancak, arama sonuçlarında görünürlük şansınızı artırmak için pazarlama stratejinizde düzenlemeler, düzeltmeler veya değişiklikler yapmak için asla geç değildir. Aşağıdaki önerilerde çalışmaya ve içeriğinizi uygun şekilde optimize etmeye değer.
Google Benim İşletmem Profili ayarlama
Zaten bir Google Benim İşletmem profiliniz yoksa – şimdi bir tane alın! Önemli işletme bilgilerinizin arama sonuçları sayfalarında, haritalarda ve Google+’da gösterilmesini sağlar. İşletme adı, adres ve telefon numarası (veya nap dijital pazarlama bilenlere) gibi temel bilgilerinizi doldurmak için adımları izleyin, ancak çevrimiçi olarak başka bir yere girdilerinizin doğru bir kopyası olduğundan emin olun – tutarlılığın önemini daha sonra tartışacağız. Google, adresinizi doğrulamanızı isteyerek profilinizi işler. Bu, gerçek bir mektup göndererek yapılır (evet, posta hala var).
Önemli olan bir şey, sizin için en alakalı iş kategorisini seçmektir. Bu, Google’ın size özellikle arama sonucu sunup sunmadığı üzerinde önemli bir etkiye sahip olacaktır. Düğün fotoğrafçısı örneğine geri dönersek, Google’ın bu durumda seçebileceği üç farklı kategori vardır; ticari fotoğrafçı, fotoğrafçı veya düğün fotoğrafçısı. Tabii ki, buradaki en iyi seçenek düğün fotoğrafçısı. Ancak seçim bu kadar basit olmayabilir – restoran kategorisi 20’den fazla alt kategoriye veya seçeneğe sahiptir. Örneğin, pratikte, işletmenizi sadece restoran olarak listelerseniz, bir Hint restoranı olmanıza rağmen Hint restoranı aramasında görünme olasılığınız daha düşüktür. Olabildiğini kadar alakalı ol!
Ardından, logonuz, fotoğraflarınız ve Google’a sağlamayı seçebileceğiniz bir dizi gelişmiş bilgi gibi tüm ekstra bitler vardır. Burada, müşterinizin bulunduğu yerde olduğu gibi mal veya hizmet teslim edip etmediğinizi belirtme seçeneği de vardır. Örneğin, bir düğün fotoğrafçısı kayıtlı bir işletme adresine sahip olabilir, ancak hizmetlerini yerinde sağlar. Ne kadar çok verirseniz, o kadar iyi olursunuz.
Google Benim İşletmem profili oluşturmak, işletmeniz için de otomatik olarak bir Google+ hesabı oluşturur. Bonus veya sinir bozucu eklendi… bu sosyal medya profiline sahip olmak hiçbir somut kanıt yerel SEO çabalarınıza bir şey katmayacak – ancak kaçınılmaz olarak Google’ın listelerinde görünürlük kazanmak için her Google tarafından işletilen platforma dahil olmak zarar veremez, değil mi? Bu alan ayrıca işletmenizin daha fazla açıklamasını yazmanıza izin verir – ana Google Benim İşletmem profilinizde bulunmayan bir şey.
Tüm bunlar zamanınızı fazla almayacak – çok büyük bir fark yaratabilecek basit şeyler. Google Benim İşletmem profilinizde doğru bilgilere sahip olmak, Google’ın kendisi nezdinde markanıza veya işletmenize yetki ve özgünlük katar.
İlgili Sayfa İçi İçerik
Sıralama faktörlerinin sayfadakilere ve sayfa dışındakilere ayrıldığını sık sık duyabilirsiniz. Sayfadaki faktörleriniz, web sitenizi optimize etmek ve sıralama yeteneğini artırmak için gösterebileceğiniz çabalardır. Bir adım geri çekilin, web sitenizi ziyaret edin ve hedef kitleniz gibi düşünmeye çalışın. Web siteniz nasıl görünüyor? İyi hissediyor musun? Doğru titreşimleri vermek mi? Tasarım öğeleri ve genel kullanıcı deneyimi, hedef kitlenizi web sitenizde daha uzun süre harcamaya ve içeriğiyle etkileşime girmeye teşvik edecektir.
İçerik yerel SEO hedeflerinize yönelik mi? Tam olarak ne sunabilir ve nerede sunabilirsiniz? İş kategoriniz ve faaliyet gösterdiğiniz tüm alanlar dahil olmak üzere açık gelebilir, ancak kaç kişinin bunun yalnızca ‘Bizimle İlgili’ sayfaları için ayrılmış bir şey olduğunu düşündüğünü şaşıracaksınız. NAP’nizi web sitenizin altbilgisine dahil etmek için en iyi uygulaması, web sitenizin her sayfasında işletme adınızı, fiziksel adresinizi ve telefon numaranızı yinelemek yalnızca mesajı güçlendirecektir.
Web sitenizin yapısına bir göz atın, mantıklı mı? Sitenizde hızlı bir şekilde yolunuzu bulabilir ve potansiyel bir müşterinin arayabileceği her şeyi görebilir misiniz? Mümkün olduğunca basit tutun ve sayfalarınızı mantıksal olarak düzenleyin. Sonuçta yapınız mantıklı olmalı ve gezinmek için doğal hissetmelidir. Teknik olarak, URL yapınız bu mantığı tutarlı kategori adları ve sayfa başlıklarıyla yansıtmalıdır. Web sitenize bir site haritası da dahil etmeyi düşünün – bu, Google’ın içeriğinizi ve sayfalarınızı nasıl kategorilere ayırdiğinizi anlamlandırmasına yardımcı olur.
Sağ tıklamayla siteniz hakkında birçok bilgi edinebilir ve ‘sayfa kaynağını görüntüle’yi seçebilirsiniz. Bu, web sitenizin oluşturduğu HTML kodunu sunar. Başlık etiketleri ve meta başlıklar gibi teknik yönleri kontrol edin ve değiştirin (bunların tümü yerel bağlamı kullanmalıdır). Sitenizin başlığı H1 etiketleriyle çevrili olarak gösterilir ve Google’ın arama sonuçlarında gösterildiğinizde görünen başlık olur. Bunu yapmak isteyeceksiniz ve meta başlığınız (site açıklaması) yerel bağlamı içeriyor.
Sitenizin bağlı yapılandırılmış bir veri olup olmadığını da öğrenmeye değer. Bu şema olarak adlandırılır (sayfa kaynağınızda hızlı bir bulma ‘şeması’ yapın) Temel olarak, şema, Google’ın bu verilerin ne olduğunu çözmesini kolaylaştırmak için verilerinizi etiketleyen küçük bir kod parçası. Örneğin, web sitenize google’a hizmetinizin yerelliğini vurgulayan yerel bir işletme şeması ekleyebilirsiniz. Yapılandırılmış veriler kendi başına bir konudur. Bu konuda daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, ‘Şema İşaretleme Neden SEO’nun Geleceğidir’ blog özellikle değerli olacaktır.
NAP’nizle Tutarlı Olun
NAP’den daha önce bahsetmiştik – veya işletme adı, adres ve telefon numarası. Yerel işletme SEO cennetine biletiniz olan üç temel bilgi parçası. Sizin için çalışması için, bu bilgilerin biçimi, yazım ve sırası ile tutarlı olmanız gerekir. Düşünebilirsiniz – tabii ki, adım, adresim ve telefon numaram her yerde aynı, gerçekler. Ama daha yakından bakın, değil mi? Bu örneği ele alalım; işletmeniz Google Benim İşletmem profilinizde görünen “JSDesign” olarak adlandırılabilir. Ancak, Facebook sayfanızda ‘JS Design’ (alana dikkat edin) okunur ve bir dizin listesi ‘J S Design’ (başka bir alan) belirtir. İşletme adınızın tüm internette doğru bir şekilde çoğaltılması gerekir. Alıntılar, bahsetmeler ve bağlantılar doğrulayalır. Formatınızı seçin ve sert bir şekilde yapışın.
Neden? Google botlarının günde kaç işletme, şirket ve markayı günlük olarak taramak zorunda olduğunu düşünün. Birinin sizinle aynı ada veya çok benzer bir telefon numarasına sahip olma olasılığı yüksektir. Kendinizi tekrar tekrar aynı şey olarak temsil ederek, kim olduğunuzu ve nerede çalıştığınızı onaylıyor ve güçlendiriyorsunuz. İşletme kredinizi ve özgünlüğünüzü kazanmak. Yani, Google söylediğin kişi olduğunu biliyor – gerçek bir yerel işletme.
Mükemmel Kalitede Geri Bağlantılar Topla
Doğal olarak, mükemmel bir hizmetiniz varsa ve bu hizmeti gezinmesi kolay bir web sitesiyle sunarsanız, insanlar sizin hakkında konuşmaya başladıkça backlinklerinizin etkileşimi teşvik eden içerikler sağlar. Bu, web sitenizi ve marka değerinizi yavaşça oluşturur – bu bağlantıları size bir öneride bulunan insanlar olarak düşünün. Bağlantı miktarı gerçekten çok önemlidir – ancak öncelikli olan kaliteli bağlantılar elde ediyor. Düşünsene, endüstri hakkında hiçbir şey bilmeyen bir grup insanın seni tavsiye etmenin bir anlamı yok. Saygın kaynaklardan bağlantılar istiyorsunuz ve yazarlar.
Backlink listenizi daha hızlı oluşturmak için gidebileceğiniz çabalar vardır. Kazanılacak fırsatları gösteren bir bağlantı oluşturma planı oluşturun. Endüstri dizinleri, basın ve benzer fikirli işletmeler başlamak için mükemmel bir yerdir. Onlarla konuş, ilişkiler kur. Sadece bunu isteyecek özgüvene sahip olmaktan ne elde edebileceğinize şaşıracaksınız. Yerel SEO için yerel rehberleri, yerel basını ve topluluk web sitelerini düşünün – bunlar Google’a yerel bir çevrede gerçek ilginizi ve entegrasyonunuzu sağlayacaktır.
Rakiplerinizi de araştırın, yüksek kaliteli backlink’leri nereden ve kimden aldıklarını görün. Bu web siteleri de sizi tavsiye etmekten mutluluk duyarız. SEMrush gibi bir hizmet, rakibinizin arka bağlantılarının hızlı bir listesini verebilir. Bu ve diğer çevrimiçi araçları araştırmaya değer. Spam web sitelerine veya bağlantı madenlerine asla bulaşmayın – bu sonuçta SEO’nuz üzerinde yerel veya başka bir şekilde zararlı bir etkiye sahip olacaktır.
Google Yorumlarını Teşvik Edin
Yorum toplamak, genel yerel SEO stratejinizin ayrılmaz bir parçası olmalıdır. Çünkü onlar oturdukları her yerde faydalıdırlar. sosyal medyanızda, web sitenizde, inceleme sitelerinde veya diğer yerlerde. Ancak SEO söz konusu olduğunda, en önemli etkiye sahip olacak olanlar Google’da barındırılan incelemelerdir. Google’ın incelemelerine diğerlerine göre öncelik verip vermediğinden emin değiliz. Ama yapardın, değil mi? Ayrıca, bir kişinin işletmenizin arama sonuçlarının sağında vurgulanan kartta yer olup olmadığını göreceği ilk incelemelerdir.
Satın alma kararları alırken yorumların önemli bir husus olduğunu inkar edemezsiniz. Yerel SEO, önceki tüketici deneyimlerinin bu hikayelerine ve Google incelemelerinde ifade edilen gerçek insan düşüncelerine ve duygularına bağlıdır. Yerel topluluklar güven, dürüstlük ve birbirlerine yüksek kalite ve değerde hizmet veya ürünler sunma etrafında döner. Çevrimiçi olarak, gelecekteki potansiyel müşterilere şeffaflık sağlayarak güven oluşturur ve Google’a yerel topluluğun değerli bir üyesi olmayı düşündüğünizi gösterirsiniz.
Bu nedenle, sonuçlar sayfasına veya Google’ın arama sonuçlarından ‘birinci sayfaya’ ulaşmak isteyen işletmeler tarafından belirtilen en yaygın amace geri dönmek. Belki de bu hedefi daha aktif bir zihniyetle yeniden düşünün. ‘Aktif olacağım ve Google’ın arama sonuçlarında görünür olmak için mümkün olan en iyi şansı vermek için SEO en iyi uygulamalarını takip edeceğim’ satırları boyunca bir şey. Ama bunun biraz uzun soluklu olduğu konusunda hemfikiriz.
Belki de işi senin için yapacak birini bulmalısın? SEO ekibimizin deneyimi ve bilgisi, işletmenizin görünürlüğünü artırmak için yukarıdakilerin tümlerini ve daha fazlasını sunabilir.