2021’de Dijital Pazarlama Stratejinizi Nasıl Oluşturmalısınız?

2021’de Dijital Pazarlama Stratejinizi Nasıl Oluşturmalısınız?

2021’de Dijital Pazarlama Stratejinizi Nasıl Oluşturmalısınız?


Aralık 28, 2020


by
Setup34 Digital Agency

Aralık ayının son günleriyle beraber, bir seneyi daha bitiriyoruz. Ancak hala bitiremediğimiz bir salgın var ki, dünyadaki tüm düzeni yeniden yazdı. Medya ve pazarlamaya da bir göktaşı gibi düşen Covid-19 salgını etkilerini sarsıcı bir şekilde gösterdi. E-ticaretlerin önemi artıp dijitalleşme ön plana çıkarken; markalar da yeni normalin koşullarına göre adımlar atmak ve yenilikçi tavırlar sergilemek durumunda kaldı. Beklenmedik bir şekilde gelen bu salgın, kısa zamanda çok hızlı aksiyon alınmasını da zorunlu kıldı. Evet, yılın bittiğini ama salgının devam ediyor olduğunu söylemiştik. Dolayısıyla salgının etkilerinin de devam edeceği aşikar… İşte, yeni normalimizin, yeni senesi 2021 yılında daha çok kişiye ulaşmanıza neden olacak dijital pazarlama stratejileri

Sosyal Medya Pazarlama’da Yenilikler

1. 3 Boyutlu Tasarımlar

3 boyutlu tasarımlar, dijital medya içerisinde giderek daha da yaygınlaşmaya devam ediyor. Bu sene içerisinde evde geçen zamanlarda da kişilerin, sanal gerçeklik ya da artırılmış gerçeklik gibi kavramlara sarılması 3D ‘nin önemini epey artırdı. Hem yenilikçi hem de heyecan verici bu tasarımlar, 2021 yılının içerisinde markanızı “ farklı” yapmak için iyi bir yol olabilir.

2. Soluk Renk Paletleri

Nostaljik bir görünüm sağlayan canlı renklerin zıttı, soluk renkler kişide güven duygusu yaratır. Daha organik ve doğal bir görünüm sağlayan bu renkler, sosyal medya tasarımları içerisinde oldukça dikkat çekmeye başladı. 2021’in dijital medya trendlerinden biri olacak bu renk ve tasarımları özellikle de sağlık kuruluşları ve sağlık ile ilgili içerik üreten markalar tercih ediyor. Bunun yanı sıra Pantone renkleri de 2021 stratejilerinizde, markalarınızın her türlü paylaşımında boy göstermeli. Hangi renkler mi dersiniz?

 

Ultimate Gri ve Canlı Sarı, 2020’yi ifade eden renkler olduğu gibi; 2021’i de en iyi yansıtacak renkler olacak. Başta sağlık ve güvenlik terimlerini çağrıştıran bu renkleri bir an önce kullanmaya başlamalısınız.

3. Geometrik Şekiller

2020 yılında soyut tasarımlar trend olduğu gibi, 2021 yılı içerisinde de geometrik şekillerin revaçta olacağı düşünülüyor. Bunun yanı sıra soluk renklerle birleştirilen geometrik şekillerin çok daha hit olacağı da bir diğer öngörü. Şimdiden tasarım dilinizi sosyal medyadaki bu trendlere göre tasarlamaya başlayabilirsiniz!

Podcastler

Dijital reklamcılığın yükselen devlerinden biri de podcast’lar… Sınırlı rekabetle artan talep nedeniyle de potansiyelin olduğu tüm formatlar içerisinde podcast’lere yer verilebilir. Bu yıl özellikle evde kaldığımız zamanlarda daha çok müzik ve videolara yüklenmişken; podcast oluşturmak markanıza rekabet avantajı sağlayabilir. Sizi yepyeni insanlarla buluşturabilecek podcast’lar ile ilgili, “ Geniş Bir Kitleye Hitap Etmek İçin Markalı Podcast Yayınları Oluşturun” başlıklı yazımızı ziyaret edebilirsiniz!

Kişiselleştirilmiş Reklamlar

İlgi alanına göre sınıflandırma yapılarak gösterilen reklam çeşidi, kişiselleştirilmiş reklam olarak adlandırılır. Kullanıcılara daha kaliteli reklam içerikleri sunmaya yardımcı bu model, içerik kategorileriyle hedefleme yapar. Google bu hedeflemeyi yaparken tüketicinin; demografik bilgilerinden, geçmiş satın alma davranışlarından, etkinliklerinden ve site ziyaretlerinden yararlanır. Böylece ürün ya da hizmetlerinizle doğrudan ilgisini çekecek kullanıcılara ulaşabilir ve hedef kitlelerinizi özelleştirebilirsiniz.

İlgi Çekici İçerikler

Her gün 7 milyonun üzerinde blog yazısı yayınlanıyor. Bu da dakikada 4.800 blog yazısı demektir. Oldukça fazla olan bu rakam, her gün katlanarak da artmaya devam ediyor. Aynı zamanda içerik türleri de çeşitleniyor. Animasyonlar, videolar, tasarımlar çok daha içeriklere entegre olmaya başlıyor. Geniş üretim yelpazesiyse her gün yepyeni markaları da bu ağa sokuyor ve dolayisiyla rekabet kızışıyor. Buradaki önemli soru ise şu; “bu kadar içerik varken, kullanıcılar neden sizin içeriklerinize ilgi göstersin?” İşte bu aşamada; ilgi çekici içerikler yanı sıra kaliteli içerik üretmek kavramı ön plana çıkıyor. Hedef kitleyi doğru tanımladığınız, trendleri takip ettiğiniz, yaratıcı fikirlerle süslediğiniz içerikler yaratmalısınız. Tüketimin hızla arttığı bu dönemde, her zaman fark yaratacak noktalara değinmelisiniz. Önce Google’nin sonra insanların size güvenmesini sağlayın.

Morgan’ında dediği gibi, ”Yenilikler, ancak onlar için yer açtığınız zaman yaşantınıza girebilirler.”

Bu yeni yılda hayatınıza yeni yerler açmayı, bilinmezleri keşfetmek için ihtiyaç duyduğunuz cesareti kaybetmemenizi diliyoruz. Biz; her gün, her sene olduğu gibi kendimizi geliştirmeye ve her geçen zamanda daha büyük yenilikleri kucaklamaya devam ediyoruz. Siz de markanızın stratejilerini yeniden yazmak, her geçen gün daha çok tüketiciye ulaşmak için Setup34 ailesiyle tanışabilirsiniz.

Gelin, yeni yılda markanızın yolculuğunu beraber keşfedelim! 

Yorum Yap
0 Yorum yapan