Arama motorlarının her geçen gün daha duyarlı ve akıllı hale gelmesi Arama Motoru Optimizasyonunu kısaca SEO’yu da yakından ilgilendiriyor. Şu şekilde ki; arama motorlarının özellikleri değiştikçe SEO da kendini güncelliyor ve mevzuyla ilgili yeni özellikler trendleşiyor. Bu yazımızda 2019 senesinde dijital pazarlama dünyasını yakından etkileyecek SEO trendlerini sizlerle paylaşacağız. Diliyoruz keyifle okursunuz.
Bu Yıl SEO’da Neler Ehemmiyet Kazanmıştır?
Sesli Arama ve Sanal Asistanlar
Mobil cihazlardaki sesli arama özelliği her geçen gün ehemmiyet kazanıyor. Şu şekilde ki insanoğlu sesli komutla arama yapmanın rahatlığını keşfettikçe yazarak arama yapmaktan uzaklaşıyorlar. Bilhassa teknolojiyi hakkını vererek kullanma noktasında başarı gösteren genç nesil, tüm aramalarını sesli arama ve sanal asistanları vesilesiyle yapıyor. Bu yıl SEO ile ilgili dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan en mühim noktalardan biri de; sesli arama hususi durumunun öneminin arttığının bilincinde olmaktır. Şundan dolayı sanal asistan ile meydana getirilen aramaların gençlerde yüzde 50’den fazla olduğu, yetişkinlerde de yüzde 40’ları geçmiş olduğu bilinmektedir. Ek olarak kullananların yarısından çoğunun sanal asistandan memnun kalması da; ilk sıralarda yer almak isteyen sitelerin sesli aramayı önemsemelerini bir zorunluluğa dönüştürmektedir. Sesli arama meydana getiren kullananların yüzde 60’ının hareket halindeyken bu özelliği kullandığı da mevzuyla ilgili saptanan gerçeklerden bir diğeridir.2020 senesinde yapılacak tüm aramaların yarısının sanal asistanlar vesilesiyle yapılması öngörülmektedir.
Sitenizi Sesli Aramalara Uygun Optimize Etmek İçin Birkaç Tavsiye
- Sesli Arama ile denemeler yapın: Ziyaretçilerinizin sesli arama yaparken kullanma olasılığı olan kelimeleri belirlemek için yapabileceğiniz şeylerden ilki; sizin de Sanal Asistan ile denemeler yaparak arama motorlarında gezinmeniz olacaktır. Bu denemeler esnasında sesli arama meydana getiren bir ziyaretçinin hangi kelimeleri kullanacağını düşünerek hareket ederseniz; bu sizin anahtar kelime belirlemenizi ve başlık koymanızı etkileyecektir.
- Uzun anahtar kelimelerin önemini ihmal etmeyin: Arama motorlarında gezen ziyaretçilerin arattıkları kelime sayısı iyi mi arama yaptıklarına gore değişecektir. Mesela; yazarak aratan şahıs “Kahve Lekesi Çıkarma” diye aratırken, sesli arama vesilesiyle aratan şahıs “Kahve Lekesi Halıdan Iyi mi Çıkar?” diye aratmayı tercih edebilir. Bunun sebebi insanların konuşmayı yazmaktan daha kolay bulma eğilimleridir. Bu yüzden siz de SEO’ya uyumlu siteler hazırlarken ziyaretçilerinizin sesli aramalarda daha uzun anahtar kelimeler kullandığının farkındalığıyla hareket etmelisiniz.
Kaliteli Backlinkler
Backlinkler, web sitenizin daha fazlaca kişiye erişmesi açısından en işlevsel olgulardır desek abartmış olmayız. 2019’da da SEO açısından backlinkler ehemmiyet arz etmeye devam edecek. Fakat bu yıl, aldığınız backlinkin ne kadar kaliteli olduğu sizi daha da ileriye taşıyacak bir unsur olacak. 2019 senesinde sitelerinizi optimize ederken kaliteli backlinkler alabileceğiniz kaliteli içerikler hazırlamayı ihmal etmeyin.
2019 Senesinde Backlink’te Neler Değişti?
- Kaliteli Backlinklerin Önemi Arttı: Geçtiğimiz yıllarda bir sitenin trafiğinin artması için backlink alması oldukça mühim bir unsurdu. Fakat backlinklerin kıymetini keşfeden her insanın bu mevzuyla ilgili emekler yürütmesi hakim olan backlink trendlerini değiştirdi. 2019 ile beraber siteniz için backlink almanız kafi olmayacak. Bu backlinki hangi siteden aldığınız daha büyük ehemmiyet arz edecek. Doğrusu yeni trendden hareketle backlinki sitenizdeki hakim mevzuya uyum sağlayacak başka sitelerden almalısınız. Sizin sitenizdeki ilgi alanınızla alakası olmayan sitelerden aldığınız backlinkler 2019 yılı itibariyle fazlaca kıymetli olmayacak.
Backlink Alırken Nelere Dikkat Edilmelidir?
- Backlink aldığınız sitenin içeriklerine dikkat etmelisiniz: Backlink alacağınız siteyi seçerken bu sitedeki içeriklerin sizin web sayfanızdaki yazılara uygun olduğundan, içeriğin örneksiz olduğundan, siteye güncel olarak içerik girişi yapıldığından güvenilir olmalısınız.
- Sitenin başarısına ehemmiyet vermelisiniz: Dijital çağda bir web sitesinin ne kadar verimli bulunduğunu gözlemlemek çok da fazla zor değildir. Şu şekilde ki sitelerin her birinin mevzuyla ilgili uzmanların erişebileceği puanları vardır. Siz de backlink vereceğiniz siteyi seçerken bu puanları incelemelisiniz. Backlink vermeyi düşündüğünüz sayfanın Alexa, Trustrank şeklinde değerlerinin yüksek olduğuna güvenilir olmalısınız.
- Hacklinklere başvurmayın: Beğendiğiniz bir sitenin içine sızarak kendi sitenizin tanıtımını yapmanızı hacklink olarak tanımlamak mümkündür. Kaliteli backlinkler almak istiyorsanız; hacklink şeklinde tehlikeli yöntemlere başvurmamalısınız.
- Backlinki doğru yerden alın: Kaliteli bir backlink almak için yapmanız ihtiyaç duyulan şeylerden ilki doğru bir site bulmaktır. Mesela kaliteli backlink almak için forumlara başvurmak çok da fazla doğru bir yol değildir. Hangi siteye backlink vereceğinizi kararlaştırdıktan sonrasında da sayfanın doğru yerine backlinklerinizi eklemeniz önemlidir. Ihmal etmeyin; web sayfalarının footer ya da header kısımlarından backlink alınmaz.
Doğru Bir UX Tasarım
İnternet sitenizi oluştururken unutmamanız ihtiyaç duyulan en mühim noktalardan biri de; hiçbir ziyaretçinin kullanımı zor bir web sayfasında fazlaca zaman geçirmek istemeyeceğidir. Doğrusu karşınızdaki şahıs öğrenebileceği bilgiyi kolaylıkla kullanabileceği bir web sitesinden almayı tercih edecektir. Bundan dolayı siz de web sitenizi, sayfanızı ziyaret eden kullananların kolaylıkla gezinebileceği şekilde tasarlamalısınız. Ihmal etmeyin; siz rakiplerinizle bir yarış içindesiniz ve bu yarışta rakiplerinizden farklılaşmanızı sağlayacak şey; ziyaretçilerinizin memnuniyeti. Kısacası sitenizi tasarlarken bu farkındalıkla hareket edin! Tıklanabilir alanlarınız birbirine fazlaca yakın olmasın, sitenizin ara yüzü başarıya ulaşmış olsun ve web sayfanızda zaman geçiren ziyaretçiler keyifli bir gezinme deneyimi yaşasın.
UX Tasarım Önerileri
- İletişim sayfanızı ana sayfaya ilave edin: Meydana getirilen araştırmalara gore internette gezinen ziyaretçilerin yüzde 60’ından fazlası ana sayfada İletişim ve Hakkımızda kısımlarını da görmek istiyor. Şundan dolayı web sitesinin sahiplerinin kendileri ile ilgili detayları ana sayfada vermesi ziyaretçilerin markaya olan itimatını artırıyor.
- Markanızın logosunun mühim bulunduğunun farkına varın: Araştırmalara gore sitelerde araştırma meydana getiren ziyaretçilerin ortalama yüzde 40’ı ana sayfaya şirket logosuna tıklayarak dönmek istiyor. Siz de web sayfanızı tasarlarken bu bilginin farkındalığıyla hareket edin ve logonuzu sayfanızda görünür bölgelere koyun.
- Hizmetlerinizden ana sayfada bahsedin: Sizi merak eden insanoğlu bilhassa de hangi alanlarda hizmet verdiğinizi öğrenmek isteyecektir. Bundan dolayı markanızın verdiği hizmetleri ana sayfanıza ilave ederek ziyaretçilerinizin dikkatini çekin. Ek olarak meydana getirilen araştırmalar sayfanızı ziyaret eden kişilerin averaj yüzde 86’sının hizmetlerinizi ana sayfada görmek istediğini saptamıştır.
- Yazılarınızı görsellerle destekleyin: Gene meydana getirilen araştırmalar ziyaretçilerin resimlerle desteklenmeyen yazıları can sıkan bulduğunu saptamıştır. Siz de web sitenizi hazırlarken yazı ve görsel dengesine dikkat ederek ziyaretçilerinizin sayfanızdan memnun ayrılmasını sağlayın.
Video İçerik
Videolu içerikler dört gözle beklenen kavramları uygulamalı olarak anlattıkları için insanoğlu tarafınca tercih edilmektedir. Bundan dolayı siz de daha fazlaca tıklanan bir internet sayfasına haiz olmak için video içeriklerin gücünden yararlanmalısınız. Kendi ürettiğiniz video içeriklerinizin yanı sıra Youtube videolarından yararlanmak da sayfanızın daha fazlaca tıklanması açısından fazlaca işinize yarayacaktır. Bizlerden söylemesi!
Sitenize GDPR Eklemeniz Gereklidir
GDPR’i Veri Koruma Düzenlemesi olarak Türkçeleştirmek mümkündür. Bu düzenlemeye gore her insan kişisel verilerinin ne kadarını kiminle paylaşacağına kendisi karar verir. Bu kanuna gore kişisel verileri işleyen hepimiz, söz mevzusu kişinin haklarını gözetlemek zorundadır. Sizin de sitenizin daha fazlaca şahıs tarafınca ziyaret edilmesi için web sayfanızda GDPR ekli olması gereklidir. Şundan dolayı bu hem yasalara uygun olduğunuzu gösterir hem de ziyaretçilerinizin kendilerini güvende hissetmesini bu yüzden de sizin sayfanızı tercih etmesini sağlar.
Web Sitenizde AMP Yapının Kullanımı
AMP Accelerated Mobile Pages teriminin kısaltmasıdır. Bu terimi ‘Hızlandırılmış Mobil Sayfalar’ diye Türkçeye çevirmek mümkündür. AMP terimini mobil cihazlarda sitelerin süratli açılması için Google’ın bulmuş olduğu kodlama yöntemi olarak tanımlayabiliriz. Bu kodlama yönteminin önergelerine gore hazırlanan internet sayfaları Google’ın ön belleğinde saklanarak kullananların aramalarında öncelikli olarak karşılarına çıkar. Bu öncelik hazırladığınız web sitenizin arama motorlarında üst sıralara çıkmasını bununla beraber getirir.
AMP Niçin Önemlidir?
Web sitelerinizi hazırlarken kaliteli görseller ilave ederek ziyaretçilerinizin beğenisini kazanmak istemeniz oldukça doğaldır fakat bu biçim özenle hazırlanan siteler masaüstü cihazlarda fazlaca güzel görünürken mobil cihazlarda zorlukla yüklenir. Bu da kullananların sizin sitenize mobil cihazlardan girmek istememesine sebep olur. AMP, bu durumu engellemiş olan bir yapıdır. Bu özellik yardımıyla sitenizi mobil ve standart sürüm olarak ikiye ayırabilirsiniz ve mobil cihazlar için standart sürümü seçerek, ziyaretçilerinizin sayfadan daha fazlaca verim almasını sağlayabilirsiniz.
Responsive Tasarım
Milenyum çağda ziyaretçilerinizin web sitenize bir tek masaüstü cihazlardan ulaşacağını söylemek zor olsa gerek. Şundan dolayı hepimizin bilmiş olduğu şeklinde mobil cihazlar her geçen gün ehemmiyet kazanıyor ve web sitelerine ortalama yüzde 25 oranında da mobil cihazlardan erişiliyor. Bu noktadan hareketle arama motoru yarışında öne çıkmanız için yapmanız ihtiyaç duyulan şeylerden biri de; web sitenize mobil cihazlardan erişen ziyaretçilerinizi memnun etmek olacaktır. Sitenizin değişik ekran çözünürlüklerine adapte olmasını elde eden tasarımlara Responsive Design denir. Web sitenizi bu kavrama uygun olarak tasarlarsanız mobil cihazlardan sayfanıza erişen ziyaretçileriniz de sizden memnun kalacaktır. Bu da onların sitenizde geçirdiği süreyi pozitif yönde etkileyecektir ve web siteniz arama motorlarında yükselişe geçecektir.
Responsive tasarıma dair daha fazlaca data almak isterseniz;’ Responsive Tasarım Nedir?’yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
İleride Ehemmiyet Kazanacak; SSL Sertifikası
SSL Sertifikası, kullanıcının ziyaret etmiş olduğu site ile paylaştıklarının şifrelenmesini sağlar. Şu şekilde ki ziyaret ettiğiniz sitede kredi kartı numaranızla, cep telefonu numaranızla, kimlik numaranızla ya da başka kişisel bilgilerinizle işlem yapmanız kısaca bu verileri paylaşmanız gerekebilir. SSL Sertifikalı web sitelerinde verdiğiniz bu bilgilerin tamamen korunduğundan güvenilir olabilirsiniz. İnternet sitenizi ziyaret eden kişinin paylaşmış olduğu detayları güvende hissetmesi açısından SSL Sertifikalı sitelerin ileride daha da popülerleşeceğini bunun da Arama Motoru Optimizasyonu açısından oldukça mühim olacağını söylemek mümkündür.
2019’da SEO’da ehemmiyet kazanacak kavramlar bu şekilde… Siz de sitelerinizi hazırlarken bu kavramlara dikkat ederek arama motorlarında daha üst sıralarda yer alabilirsiniz. Ya da bu işleri siz ve kampanyanız adına ustalaşmış bir şahıs yapsın isterseniz bir SEO Ajansı ile çalışabilir, mevzusunda deneyimli SEO uzmanlarıyla web sitenizi tekrardan optimize edebilirsiniz.